SPØRGESKEMA - googlebot registreret bruger?

- Generel diskussion om fridykning

Redaktør: Nikolaj Larsen

Skal vi fjerne googlebots rettigheder?

Afstemning sluttede 11 sep 2012, 21:24

Ja
6
67%
Nej
3
33%

Afgivne stemmer : 9

Indlægaf carumcarvi » 04 sep 2012, 21:24

Hej Alle,

på en anden af vore forumslinjer,
http://www.fridykkerforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=367#p1849, har Morten Vogelius og jeg observeret at googlebot:
App. [à propos, BEK] forum så vil' det vær' dejligt, hvis administrator kontakter Google for at blokere 'Edderkoppen' for at man ikke længere citeres via forum når man prøver at google sit navn.

samt
Æh, det er mærkeligt, hvorfor er googlebot en registreret bruger herinde?

hvorfor er googlebot en registreret bruger udnsit.PNG
hvorfor er googlebot en registreret bruger udnsit.PNG (3.12 KiB) Vist 3814 gange

Nu viser det sig, at vi kunne "stille googlebots stol foran døren", dvs at googlebot (og andre såkalde eddekopper [spider]) ikke længere vil kunne få ret at læse "alt" på vore sidder.

Før en administrator laver indstillingen om - den nuværende tillader googlebot, etc, at "læse alt", og dermed også at indicere alt - vil jeg lige spørge "alle" (dvs, aller der gider læser mit lange skriv) om deres mening.

Og hvordan gør jeg det nu?
Ved hjælp af en lille spørgsmålsundersøgelse.

Altså følg gerne på "poll"-siden og svar på ?? der hedder: »Skal vi fjerne googlebots rettigheder, så at den ikke længere indicerer "alt" på fridykkerforum.dk«, tak på forhånd.

Udover googlebot, besøges vore sidder også af andre "spider", eg fra "bing", "yahoo", "MSN", etc.

Bernd K
carumcarvi

Geografisk sted: Frederiksberg

Re: SPØRGESKEMA - googlebot registreret bruger?

Indlægaf Nikolaj Larsen » 05 sep 2012, 23:06

For Dansk Fridyknings skyld, synes jeg da bestemt, at vi skal lade dette forum få al den gratis reklame, som google og andre kan tilbyde os. Hvis ikke dette forum skulle dukke op, hver gang der søges på et emne om fridykning i danmark, hvad skal så?

ja, vore navne vil så også dukke op - gør det noget? - det er jo ikke fordi vi laver noget okkult eller ulovligt - jeg har ikke noget imod, at "fremmede" opdager, at jeg er fridykker og gerne debaterer emner omkring fridykning.
Nikolaj Larsen
Københavns Fridykkerklub
http://www.kfk07.dk
Aida Judge
Brugeravatar
Nikolaj Larsen

Geografisk sted: Kirke Såby

Indlægaf Mikkel Branth » 06 sep 2012, 02:32

Enig med Nikolaj, alternativt så bare skriv forbogstavet i jeres efternavn, så er i lidt mere anonyme.
Københavns Fridykkerklub
Mikkel Branth

Geografisk sted: Kongens Lyngby

Indlægaf Flemming Christensen » 06 sep 2012, 14:12

Jeg er også enig med Nikolaj, jo mere vi kan exponer fridykning, jo bedre.
Selv om jeg er paranoid af natur :P tror jeg ikke der er noget af det jeg har skrevet der kan skade mig :)
Og de ting der bliver skrevet i de forskellige klubber kan ikke ses af diverse botter.

Mvh
Flemming
Flemming Christensen

Indlægaf Frk Flab » 07 sep 2012, 06:48

Ja der er vel ingen grund til at gøre sporten og klubben mere 'hemmelig', end den allerede er. For 1,5 år siden anede jeg ikke, at der fandtes folk, som samlede sig og 'klubbede' under vandet, om samme fede, fælles interesse... Jeg har ikke noget at skjule, jeg tror tværtimod at det kan være nyttigt, for en wannabe freediver i Danmark, når han/hun googler "fridykning", så kommer der en masse nyttig info frem, fra bl.a. forum! :)
Christina Hansen
Københavns Fridykkerklub
Brugeravatar
Frk Flab

Indlægaf Jesper Stechmann » 17 sep 2012, 10:14

Selvfølgelig skal forummet kunne søges på udefra....det er faktisk en af grundende til at vi laver det offentligt - det er jo som een sagde - ikke en hemmelig klub det her...
Nu er det AIDA Danmark og fridykkerudvalget der står bag dette forum - og selvom vi ikke har diskuteret det i udvalget - så er jeg sikker på at vi ikke vil have det hemmeliggjort.
Jesper Stechmann

Aida Dommer
Fridykker Instruktør Træner
http://www.innerdive.dk
http://www.innerdivemalta.com
Brugeravatar
Jesper Stechmann

Geografisk sted: Malta

Tilbage til Generel fridykning