Stævnekalender

Fridykkerudvalget under DSF bruger dette forum til at kommunikere med alle fridykkerinteresserede i Danmark.
Du er velkommen til at stille spørgsmål her - vi vil svare tilbage så snart vi kan.

Stævnekalender

Indlægaf JesperSchultz » 25 nov 2014, 09:42

2016
    DM Pool, Kalundborg 5-6. marts 2016
    • Tilmelding, information og program: http://dmifridykning.dk/
    • Samlet støtte fra DSF: 60% af udgifterne, dog max 12.000 kr

HoldVM, 16-25. september 2016, Kalamata
    • Tilmelding, information og program: XXX XXX XXX
    • Kandidatannoncering til udvalget senest 24. april 2016 via email: jegvilmedtilvm@gmail.com
    • Kvalifikationsfrist 24. maj 2016
    • Kvalifikationskrav
      • Mænd: Holdet skal have AIDA points for perioden 1.1.2015 - 24.5.2016 på mindst 657 points
      • Kvinder: Holdet skal have AIDA points for perioden 1.1.2015 - 24.5.2016 på mindst 510 points
    • Kaptajn og coach
        Udpeges af atleterne. Udpeges både en Kaptajn og en Coach skal mindst den ene være kvinde, da de samtidigt indgår som reserver på holdene. Udpeges kun en Kaptajn eller en Coach kan holdet der ikke 'passer køn' med vedkommende få en reserve med.
    • Samlet støtte fra DSF: 45.600 kr som fordeles ligeligt til det/de hold (plus coach og kaptajn) der opfylder kvalifikationskravene.
    • Kandidater: Anna-Marie Christiansen, Camilla Salling Olsen, Anette Rafen Ottzen, Ken Kiriyama, Stig Pryds, Anne Have Rasmussen, Jesper Stechmann

2017

For udvalget
Jesper

Generelle regler ifm. udtagelse til landsholdet, http://fridykkerforum.dk/viewtopic.php?f=26&t=823
AIDA stævnekalender, https://www.aidainternational.org/calendar/competition-calendar

xxxx - xxxx - xxxx - xxxx - xxxx - xxxx - xxxx - xxxx - xxxx - xxxx - xxxx - xxxx - xxxx

DM pool 7-8. marts, København
    • Tilmelding åbner mandag 9. februar: viewtopic.php?f=15&t=1092
    • (Følgende atleter er sikret deltagelse hvis de tilmelder sig inden 7 dage fra åbning af tilmeldingen: Nr. 1-5 på AIDA-ranglisten det sidste år, hver disciplin, mænd og kvinder - plus nr. 1-3 fra sidste års DM. Evt. uudnyttede pladser overgår til alm. først-til-mølle)
    • Resultater:
      DM_2015_-_resultater.pdf
      (430.58 KiB) Downloadet 159 gange

Senest rettet af JesperSchultz 01 jun 2015, 14:13, rettet i alt 30 gange.
Brugeravatar
JesperSchultz

Geografisk sted: Aalborg

Re: Stævnekalender 2015

Indlægaf tuekappel » 20 dec 2014, 21:07

Så, hvis nogen vil korrigere mig, jeg ved meget lidt om statistik og normal-fordeling: jvf. nedenstående skema er kvalifikationskravet, at man skal være blandt de 2% bedste i DK? Ignorér at kurven handler om IQ, vi betragter performance-middeltallet som indeks 100, kurven er en standard normalfordelingskurve..
Altså, 1,3 gange middeltallet er indeks 130?
Blev bare lidt nørde-interesseret....

Kommer Dybde-kvalifikationen til at køre efter samme system? (bare med faktor 1,10)
Vedhæftede filer
379589.801.png
Tue Kappel
Københavns Fridykkerklub
Arkitekt MAA, underviser
Brugeravatar
tuekappel

Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf JesperSchultz » 20 dec 2014, 21:40

Jeg har glemt for meget af min statistiklærdom til at kloge mig voldsomt; men synes det ville være en mere fair formulering, at du skal være blandt de bedste *i verden* for at kunne stille op for Danmark. Mht. kravene til dybde fastlægges de på samme vis; men med en anden faktor - som det vist plejer, og som det fremgår af reglerne som de står her på forum (linket i ovenstående)
Brugeravatar
JesperSchultz

Geografisk sted: Aalborg

Re: Stævnekalender 2015

Indlægaf AnneHaveRasmussen » 21 dec 2014, 17:15

Hej Tue

Min viden om statestik er heller ikke helt up-to-date, men jeg tror du glemmer at tage spredningen i betragtning. At 1,3 svare til de 130 på din graf er jeg enig i. Men en normalfordeling beskrives jo også ved sin spredning, altså hvor 'høj' eller hvor 'flad' klokken er. Hvis altså vores data har en mere flad klokke end den du har lagt op så vil 130 ligge ved en højere % del (f.eks 10%) da arealet under kurven jo skal være det samme. Modsat er procent-delen mindre hvis spredningen er mindre (klokken høj og tynd).
Så du må plotte vores tal op og tjekke om de er normalt fordelt i det hele taget - god for nøjelse :-)

PS Nu kunne jeg jo ikke lade hver med at gå lidt længere ind i tallene, og det ser ud til at de slet ikke er normaltfordelt, men bi-modale :-)
AnneHaveRasmussen

Tilbage til Fridykkerudvalget under DSF