Dahab 22.dec. til 5.jan. 2012

Her kan du tilbyde kurser mm. til brugerne af forummet.

Indlægaf Ulrich Møllgaard » 09 dec 2012, 00:37

Hej allesammen!

Yogaturen med Namaste Yoga Center blev ikke til noget, men det skal da ikke forhindre mig i at tage på eventyr :P

I stedet har jeg valgt at tage et SSI 1 og 2 hos http://www.freedivedahab.com// over jul og nytår. Jeg skal bo på http://www.canyonestate.biz/uk_index.php.

Allerhelst ville jeg jo gerne have nogle rejsepartnere, men hidtil er det ikke lykkedes, og jeg har nu indstillet mig på at rejse alene.

Da jeg ved, at flere af jer har været dernede, kunne jeg imidlertid godt tænke mig at få nogle gode råd og tips....måske advarsler!

Jeg vil også gerne høre, om nogen har oplevet problemer med at indtjekke monofinner som almindelig bagage.

God jul til jer alle! ;)
Ulrich
Brugeravatar
Ulrich Møllgaard

Geografisk sted: Samsø

Indlægaf JesperSchultz » 10 dec 2012, 19:28

Hej Ulrich,

Det lyder fantastisk - god tur!

Her på forum under 'generel' er der en tråd om monofinner og fly :-)

God tur!
Brugeravatar
JesperSchultz

Geografisk sted: Aalborg

Re: Dahab 22.dec. til 5.jan. 2012

Indlægaf Flemming Christensen » 22 dec 2012, 00:56

Hej Ulrik

Håber jeg du får en fantastisk tur til Dahab, Linda, Lotte og Jacques er super fede :)

Når det er sagt, vil jeg da gerne give et par fif med på vejen, som jeg lærte.

Når du er ude og spise og vælger fisk, skal du controller hvilken fisk du vælger og spørg efter prisen med det samme. De fleste steder er fine nok, men det er uden for sesson og det er ikke altid friske fisk. Øjet på fisken skal være glas klar, ikke noget med mat og sølvgrå. Rød snapper er typisk dyre end hvid snapper.

De fleste resturanter har WIFI, du skal bare spørge efter login. De er dog ofte lidt ustabile, så du skal ikke uploade billeder og video til facebook der. Hold dig langt væk fra den resturant der hedder Funny Mummy (Alle siger den er dårligt).

Du kan være helt sikker på at alle de små gade handler vil hive fat i dig og de bliver sure, hvis du ikke køber deres ting, så sig klart fra med det samme og lad være med at lov dem du kommer tilbage, de kan huske dig (det var en fejl jeg lavede flere gange).

Når du bruger taxi, så bruge de lokale, de er 1/3 pris af dem som hotellet skaffer dig. Altid aftal ca. pris inde du stiger ind.

Alt betaling er kontant, så hav altid kontanter på dig. Hævning af kontanter er billigst i automaterne, hvis du gør i banken tager de ret høje gebyr.Der ligger en træ bro midt i Dahab, du er ikke i tvivl når du har gået lidt rundt i det område ved lighthouse. Lidt nord for den, ligger 2 automater.

Rejse mave, det kan du ikke komme uden om. Lad være med at dykke, selv om du gerne vil, det smadrer oplevelsen, du bliver nemt dehydreret og du bliver hurtig træt/dårlig. Linda og Lotta plejer ikke at vil have penge hvis du bliver syg (skulle du have booket ). Nyd dagen med noget andet (hvis du kan), jeg drak kun vand og te med honning, så jeg ikke skulle på toilettet hele tiden og tog på Quad-bike tur i stedet for.

Hvis du har iPhone, kan jeg anbefale du hiver Citymaps2go ned og downloader kortet over Sharm el sheikh og Dahab, så behøver du ikke at bruge data og kortene er ret gode. Hvis du har Android kan du sikkert finde noget der ligner.

Hvis du mangler en Taxi fra Sharm til Dahab (eller omvendt), kan du ringe til min boddy Frank på +201121473016, han tager typisk 120 for turen mellem Sharm og Dahab. Mod de 300 som Linda og Lotta plejer at fixe. Frank kan man typisk ringe til dagen før.

Undskyld den sene tilbage melding, jeg har tænkt på det flere gange, men ikke fået det gjort :(

Jeg håber du får en fantastisk tur og nogle gode oplevelser/dyk. Hilse Linda fra mig og sig jeg stadig arbejder på min dykker winch, men det går langsomt :)

Dykker hugs
Flemming
Flemming Christensen

Indlægaf Ulrich Møllgaard » 22 dec 2012, 07:51

Tak Flemming for alle de gode råd....10 minutter til checkin! Ses i det nye år! :lol:
Brugeravatar
Ulrich Møllgaard

Geografisk sted: Samsø

Indlægaf karlo » 26 dec 2012, 02:08

tak flemming der står svarene jo på mine spørgsmål.

karlo
karlo

Tilbage til Kommercielle Kurser/uddannelse mm.