Dybdekurser med fridykning.se

Her kan du tilbyde kurser mm. til brugerne af forummet.

Dybdekurser med fridykning.se

Indlægaf Ninna Kofod » 01 jun 2012, 13:49

Senest rettet af Ninna Kofod 07 sep 2013, 20:12, rettet i alt 1 gang.
Ninna Kofod

Re: Dybdekurser med fridykning.se

Indlægaf Jan hv » 11 aug 2013, 17:57

Ser spændene ud det certificering er vel ikke aida eller ssi efter hvad jeg kan læse men er det lige så godkendt rundt om i verden?
Jan hv

Indlægaf Jesper Stechmann » 12 aug 2013, 13:06

Jan hv skrev:Ser spændene ud det certificering er vel ikke aida eller ssi efter hvad jeg kan læse men er det lige så godkendt rundt om i verden?

Det er ikke en anerkendt certificering - sådan ude i den store verden - men Sebastian og Co - har stor erfaring med undervisning.
Jesper Stechmann

Aida Dommer
Fridykker Instruktør Træner
http://www.innerdive.dk
http://www.innerdivemalta.com
Brugeravatar
Jesper Stechmann

Geografisk sted: Malta

Indlægaf tuekappel » 21 aug 2013, 10:38

Jeg hører også kun gode ting om Sebastians kurser....
Måske er jeg bare en gammel hippie, men jeg er ikke så optaget af certificeringer. Er der nogen bestem grund til at et kursus SKAL munde ud i en certificering? Vil i gerne være instruktører eller dommere alle sammen?
Tue Kappel
Københavns Fridykkerklub
Arkitekt MAA, underviser
Brugeravatar
tuekappel

Geografisk sted: Frederiksberg

Sv: Dybdekurser med fridykning.se

Indlægaf Jesper Stechmann » 21 aug 2013, 12:06

Man bliver også certificeret ved Sebastian. Han er bare ikke så stor som f.eks SSi og Aida.
En certificering er bevis på at man har gennemgået og bestået de krav som det specifikke system har defineret. Her ligner de alle hinanden.
Det er kursistens sikkerhed for at de får den undervisning der skalbtil for at de selv kan fridykke med tryghed og fortrolighed efter bestået kursus.

Et bevis/certificering er også en sikkerhed for dykkermakkere der ved at alle sikkerhedsprocedurer, teori og sikkerhedsøvelser er gennemgået og øvet.
Til slut er en certificering flere steder en nødvendighed for at komme ud på ture mm. Bl.a i Dive4life.

De fleste flaskedykkere tager også et bevis både for deres egen skyld med også for at de kan dykke med hvem som helst over hele verden.

Men der er intet ulovligt eller iøvrigt andet til hinder for bare gå i gang. Eller tage undervisning hos dem man gerne vil lære fra.

Da jeg startede var der ingen uddannelse. Med det ville jeg da have ønsket at der var. Det var mere trial and error konceptet.

Sendt fra Malta.
Jesper Stechmann

Aida Dommer
Fridykker Instruktør Træner
http://www.innerdive.dk
http://www.innerdivemalta.com
Brugeravatar
Jesper Stechmann

Geografisk sted: Malta

Indlægaf tuekappel » 21 aug 2013, 16:29

Nej, jeg ved det godt, Jesper, jeg synes bare ikke man skal fravælge et godt kursus, fordi det ikke munder ud i den rette certificerings-organisation.

Jeg ville EGENTLIG have skrevet, at de fleste dykkercentre udfører "cross-grade" certificeringer, hvor man får godskrevet f.eks et AIDA**-certifikat, så man kan starte på det rette SSI-niveau. Det kunne være man kunne være lige så heldig med sin certificering fra Sebastian?
Tue Kappel
Københavns Fridykkerklub
Arkitekt MAA, underviser
Brugeravatar
tuekappel

Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf Jan hv » 24 aug 2013, 19:33

Hej at det kursus sikker er lige så godt som et ssi eller aida kursus stiller jeg ikke tvivl ved :)
Har efterhånden luret at der er en del meget dygtige folk der underviser rundt omkring
Og ikke altid i ssi eller aida linjen.
Personlig ( kan kun udtale mig for mig selv ) har jeg valgt at "kun" kikke efter et af de to kurser aida 2 eller ssi 1
Da jeg kan komme videre med det i det store udland og at jeg kan bruge det i det store udland.
Samt på et senere tidspunkt her i Danmark.
Selv om jeg af personlige grunde nok ikke kommer afsted forløbe vil jeg gerne havde muligheden også når muligheden nu kom med et SSI 1 kursus der forgår med pool delen 700 mtr. Fra min bopæl og på dansk :D så vil jeg ikke takke nej.

Og må tilstå jeg glæder mig rigtig meget
Jan hv

Tilbage til Kommercielle Kurser/uddannelse mm.