Fridykning Egypten

Gode fridykkersteder i Danmark Norden og hele verden

Fridykning Egypten

Indlægaf Lars05 » 24 jan 2013, 23:22

Kære alle

HVordan ser det ud med fridykkemuligheder i Egypten. Er der nogen, der har været der og som kan anbefale nogle destinationer og nogle dyk? Sharm eller Hurghada eller...?

Jeg er nybegynder, men er nu på venteliste til kursus og så kunne det være fedt at se frem til en tur til efteråret!! :D

Tak!
Lars
Lars Rahbek
Lars05

Geografisk sted: Frederiksberg / København

Re: Fridykning Egypten

Indlægaf Stefan Alaric » 24 jan 2013, 23:27

Jeg har selv været i Sharm el Sheik og ved at der er nogle fridykker-muligheder der, og så man snakker selv-arrangerede eller kurser.

Uden selv at kunne uddybe det særligt meget ved jeg dog også at rigtig mange tager til Dahab, nord for Sharm el Sheik. Jeg har aldrig selv været i Dahab, men det er vist et noget mindre turistet område, mere afslappet by, og så med områdets famøse blue hole på ca. 96m

Jeg er sikker på at andre herinde fra kan give dig råd om kurser, og meget andet i Dahab!
Stefan Alaric Petersen
Københavns Fridykkerklub
Brugeravatar
Stefan Alaric

Indlægaf Ulrich Møllgaard » 25 jan 2013, 08:35

Hej Lars

Har lige været i Dahab for at træne i 14 dage. Her finder du nogle helt fantastiske rammer for fridykning på alle niveauer. Hos http://www.freedivedahab.com/#!/splash-page kan du få undervisning og safety af allerhøjeste klasse. Blue Hole er et godt sted at træffe andre fridykkere fra hele verden. Kan på det kraftigste anbefales.

Ulrich :P
Brugeravatar
Ulrich Møllgaard

Geografisk sted: Samsø

Indlægaf Ninna Kofod » 26 jan 2013, 01:00

I Dahab er der offentlig adgang til det meste af stranden. Let at hoppe i vandet med egen böje eller bare for at snorkle. Og en behöver ikke tage bumleturen ud til det blå hul for at dykke, ved lighthouse findes 40 m ikke langt fra stranden
I Dahab havde jeg forholdsvis let ved at finde andre fridykkere at dykke med. De gik så at sige löst omkring i gaderne. Så vidt jeg husker var det blå hul populärest om formiddagen inden der kom for mange snorkelturister, men check lige tidspunktet med andre som har väret der.
Deeperblue.com har vist også et forum hvor en kan opsöge makkere efter fälles destination.

I Sharm er langt de fleste strande ejet af hoteller = adgang mod betaling. Jeg har aldrig väret et sted hvor det var så svärt at komme til vandet. Der findes dog enkelte offentlige strande et stykke udenfor. Bla andet en med en hyggelig grotte en kan sove i.

Ras Muhammad er et besög värd. endagstur med taxi fra Sharm eller enkelte campingpladser inde i reservatet.

Iövrigt var der spändende alle steder jeg stak hovedet under overfladen. Det er mer hvad en vil have på landjorden (og så eventuelle dybdekrav) der skal bestemme hvor en tager hen.

personligt kan jeg ikke lide kun at väre der hvor rejsebureauet har sendt mig hen, et strejftog i ny og nä er godt.
Ninna Kofod

Indlægaf ThomasVesselholt » 03 feb 2013, 01:08

Jeg kan varmt anbefale Dahab, Dahab og... Dahab!

Tjek evt. denne artikel ud af Morten Villadsen, og tryk FULL SCREEN: http://www.docstoc.com/docs/17240382/Deep-Diving-in-Dahab

www.freedivedahab.com er gode og relativt billige. Tag evt. et kursus med dem. (overvej iøvrigt også jesper stechmans tur og kursus annonceret her på forum, det er dog ikke igypten).
ThomasVesselholt

Tilbage til Fridykkersteder