Fridykning Egypten

Gode fridykkersteder i Danmark Norden og hele verden

Fridykning Egypten

Indlægaf Lars05 » 24 jan 2013, 23:22

Kære alle

HVordan ser det ud med fridykkemuligheder i Egypten. Er der nogen, der har været der og som kan anbefale nogle destinationer og nogle dyk? Sharm eller Hurghada eller...?

Jeg er nybegynder, men er nu på venteliste til kursus og så kunne det være fedt at se frem til en tur til efteråret!! :D

Tak!
Lars
Lars Rahbek
Lars05

Geografisk sted: Frederiksberg / København

Re: Fridykning Egypten

Indlægaf Stefan Alaric » 24 jan 2013, 23:27

Jeg har selv været i Sharm el Sheik og ved at der er nogle fridykker-muligheder der, og så man snakker selv-arrangerede eller kurser.

Uden selv at kunne uddybe det særligt meget ved jeg dog også at rigtig mange tager til Dahab, nord for Sharm el Sheik. Jeg har aldrig selv været i Dahab, men det er vist et noget mindre turistet område, mere afslappet by, og så med områdets famøse blue hole på ca. 96m

Jeg er sikker på at andre herinde fra kan give dig råd om kurser, og meget andet i Dahab!
Stefan Alaric Petersen
Københavns Fridykkerklub
Brugeravatar
Stefan Alaric

Indlægaf Ulrich Møllgaard » 25 jan 2013, 08:35

Hej Lars

Har lige været i Dahab for at træne i 14 dage. Her finder du nogle helt fantastiske rammer for fridykning på alle niveauer. Hos http://www.freedivedahab.com/#!/splash-page kan du få undervisning og safety af allerhøjeste klasse. Blue Hole er et godt sted at træffe andre fridykkere fra hele verden. Kan på det kraftigste anbefales.

Ulrich :P
Brugeravatar
Ulrich Møllgaard

Geografisk sted: Samsø

Indlægaf Ninna Kofod » 26 jan 2013, 01:00

I Dahab er der offentlig adgang til det meste af stranden. Let at hoppe i vandet med egen böje eller bare for at snorkle. Og en behöver ikke tage bumleturen ud til det blå hul for at dykke, ved lighthouse findes 40 m ikke langt fra stranden