DM Pool 2015 - evaluering

- Nyheder, debat, fælleskørsel, overnatning mm

DM Pool 2015 - evaluering

Indlægaf JesperSchultz » 28 jul 2015, 18:15

Hej alle

Før stævnet går helt i glemmebogen, bør vi samle læringen op så fremtidige arrangører kan få gode ideer og råd med på vejen.

Nedenfor finder I mine kommentarer - I er meget velkomne til at kommentere!

/Jesper
Fridykkerudvalget

• Jeg vil gerne give ros for et flot, flot stævne! Jeg var meget glad for at prøve at være med og sad faktisk og var misundelig på de aktive :-)
  • STA: Den engelske speak count down var ikke helt AIDA-regeltro. Jeg mener tællingen er: "2 minutes, 1 minute 30 seconds, 1 minute osv"; men der blev kun speaket tallene (2, 1 thirty, 1) - hvis man er *meget* koncentreret og forberedt på et helt bestemt flow, kan det måske forstyrre atleten.
  • STA: Kunne det være en ide, at tilbyde STA i det dybe bassin så atleten kan hænge 'ned' i vandet med kroppen mere oprejst?
  • STA: Det ville have været super med en officiel klokke v. poolkant. Jeg (jeg var hjælpedommer) svarede flere gange på, hvad klokken var til coaches.
  • FaceBook: God ide med en seperat gruppe til DM info så ikke FridykkerDK-gruppen drukner i opslag.
  • FaceBook: God, afbalanceret håndtering af den ballade der opstod pludseligt ifm. AIDA medicals.
  • Live update: Det kræver en person; men det ville have været skønt med løbende FB-updates :-)
  • Stævneadmin: Det cirkus vi var igennem mht. Medical og kommunikation frem og tilbage, på flere niveauer og fra flere sider var helt umuligt.
    Jeg vil foreslå, at det til næste gang aftales på forhånd hvem der må udtale sig på arrangørens vegne. Dette år tror jeg vores forståelse var, at det var Fridykkerudvalget (dvs. mig) og Stævnearrangør (dvs. Klaus); men da der pludselig kom en stemme ind fra dommergruppen, gik det hurtigt op i en spids.
  • Mød Udvalget-mødet før stævnet gik fint og er en god mulighed for de aktive til høre om hvad udvalget laver og til at give sit besyv med om aktuelle emner. Vi bør gøre det til en tradition :-)
Brugeravatar
JesperSchultz

Geografisk sted: Aalborg

Tilbage til Konkurrencer og ture