Dragt uden ærmer.

- Generelt omkring træning, udstyr, alternative træningsformer, kost og motion generelt

Dragt uden ærmer.

Indlægaf Søren Pedersen » 07 okt 2013, 17:22

Hej fridykkere.

Jeg er på udkig efter ny dragt til pool. Er i min jagt faldet over modeller uden ærmer.

Nogen der har erfaringer med denne type ?

Synes det kunne være fedt med den øgede bevægelighed. Men er dog i tvivl, om det vil skabe "drag" ved armhulerne.

Mvh Søren
Søren Pedersen

Re: Dragt uden ærmer.

Indlægaf Nikolaj Larsen » 07 okt 2013, 18:40

du skal ikke være bange for bevægeligheden på dragter med ærmer, hvis du køber deciderede svømmedragter som denne:

http://www.swiminn.com/swimming/aquasphere-winter-aquaskins-suit-1mm-man-2012/31382/p
Der er efterhånden mange fridykkere der bruger denne type, fordi den glider fantastisk i vandet og har god frihed til både arme og ben.
(jeg bruger den som konkurrencedragt)
Minus ved denne dragt er at den ganske enkelt er for kold til en hel træningsaften, hvis man ikke svømme meget - til STA er den meget kold (0,5 - 1mm tyk)
Den er uden hætte, så der kommer vand ind ved halsen, og man bør dykke med badehætte for at minimere friktionen ved hovedet.

Jeg kan bestemt også anbefale en Elios 1,5 mm målsyet dragt - her har du bestemt heller ikke nogen udfordring med ærmer - du får en rigtig lækker dragt, lavet til dig, så den passer optimalt. Varm nok til det meste i poolen.
Den glider marginalt dårligere end ovennævnte, men med mindre du i forvejen dykker rigtig langt så bør det ikke være dit største fokuspunkt (synes jeg) - Skal du have 1 dragt du bruger til alle pooldiscipliner både træning og konkurrence, så vær god ved dig selv og køb en Elios
Nikolaj Larsen
Københavns Fridykkerklub
http://www.kfk07.dk
Aida Judge
Brugeravatar
Nikolaj Larsen

Geografisk sted: Kirke Såby

Dragt uden ærmer.

Indlægaf Søren Pedersen » 07 okt 2013, 19:07

Hej

Det er som supplement til min elios 1,5 mm. Syntes den er lidt for varm til træning.

Mvh Søren

Sent from my iPad using Tapatalk HD
Søren Pedersen

Re: Dragt uden ærmer.

Indlægaf Nikolaj Larsen » 07 okt 2013, 21:30

Søren Pedersen skrev:Hej

Det er som supplement til min elios 1,5 mm. Syntes den er lidt for varm til træning.

Mvh Søren

Sent from my iPad using Tapatalk HD

så er den ganske fin - vær ikke bange for drag ved ærmerne - de er bygget til at svømme med....
Nikolaj Larsen
Københavns Fridykkerklub
http://www.kfk07.dk
Aida Judge
Brugeravatar
Nikolaj Larsen

Geografisk sted: Kirke Såby

Dragt uden ærmer.

Indlægaf Mikkel Branth » 08 okt 2013, 01:43

Medmindre det er de der fartdragter som pt er til salg, syntes jeg mindes at der står i nakken på dem at forventet brug er 10 gange, da de er ultra skrøbelige - det gør der ihvertfald på dem jakob havde til salg, om de så kan holde til mere skal jeg lade være usagt.
Københavns Fridykkerklub
Mikkel Branth

Geografisk sted: Kongens Lyngby

Tilbage til Træning & udstyr